Molnväxel med flexibla ändringar under bindningstiden

Kramer levererar audio- och videolösningar tillsammans med deras partners till kunder på alla sex kontinenter. Bolaget, som grundades redan 1981 har ryktet som ett innovativt teknikföretag med personliga relationer till kunderna.

Leverantörsoberoende lösning från en samlad kontakt

I Sverige har Kramer Sweden varit en av Staples Connects kunder under en lång tid. När det var dags att se över telefonin, var det bara naturligt att prata med en av Staples Connects telefoniexperter.

För Kramer räcker det alltså att ha en kontaktperson för många olika tjänster. En personlig relation med någon som kan och förstår företaget.

Något vi gillar starkt är att Staples Connect jobbar operatörs- och leverantörsoberoende. Därför kunde de skräddarsy lösningen som passade oss bäst.
 Johan Olsson, Kramer



Kund - Kramer Sweden - Molnväxel
Med molnväxeln som Kramer Sweden använder har de alltid koll på om kollegorna är upptagna eller lediga.

Skalbar växel- och mobillösning med besparingar och enhetlighet

Kramer Sweden har kontor även i Norge och Finland. Ett problem de haft var att telefonilösningarna inte varit sammankopplade mellan länderna. Med Staples Connects molnväxel är kontoren i Sverige, Norge och Finland alla sammankopplade. Avstånden suddas ut.

För Kramer har bytet av växel gett fler fördelar än bara enhetlighet. Företaget har nämligen nått bra besparingar mot tidigare lösningar. En anledning är för att de kan förändra växeln löpande under bindningstiden.

Vi ser stort värde i att kunna få storkundslösningar, även när vi bara är 15 anställda.
 Johan Olsson, Kramer

Nya abonnemang får samma bindningstid som de befintliga och abonnemang som inte behövs går att avsluta under tiden. Kramer skalar på så vis telefonin enkelt allt eftersom verksamheten förändras.