Växel Cellip + Skype

Den enda växeln som är utformad särskilt för Skype for Business och Office 365.

Varför en molnväxel?

En molnväxel erbjuder många fördelar jämfört med en konventionell hårdvarubaserad telefonväxel. Här är bara några av dem:

  • den är lätt att skala upp eller ner om behoven ändras
  • den är geografiskt oberoende
  • den har inbyggd redundans så att den kan vara uppe igen på nolltid om något händer
  • man slipper krångliga uppgraderingar och kompatibilitetsproblem.
Koppling till Office 365
Samlad kommunikation
Skype for Business

Växellösningar med Cellip

Molnväxellösningarna erbjuder Skype-telefoni för alla kundsegment, och passar lika bra för dem som redan ringer med Skype for Business som för dem som är på väg in i Office 365.

Cellip 365

Den här lösningen är anpassad för mindre och medelstora företag som behöver en blandad telefonilösning, där både Skype for Business och traditionella mobilabonnemang används. All kommunikation samlas på en plattform, vare sig det handlar om telefoni, video, chatt, konferenser, mail, eller Skype.

Växeln är kopplad till Office 365 och Skype for Business. Funktionerna kan styras via en app, en webbsida eller en soft phone. Växeln är lätt att installera, och ni kan introducera den gradvis i er organisation om det passar er att låta vissa användare ha kvar sina befintliga lösningar.

Cellip Lync 365

Den här lösningen ger mindre och medelstora företag en komplett kommunikationslösning baserad på Skype. Chatt, telefoni, skärmdelning och videokonferens samlas i en användarvänlig klient, och allt kan styras via app eller webbsida.

Växeln är fullt integrerad med Office 365 och Skype for Business. Själva växeln drivs i vårt moln, medan Office 365 som vanligt ligger hos Microsoft.

Cellip PBX i Office 365

Det här är den fullständigt Office 365-baserade kommunikationslösningen för medelstora och stora företag. Växelfunktionerna drivs från vårt moln, men Skype-klienten och Office 365 ligger i Microsofts moln – så tjänsten är alltid uppdaterad och igång!

Den täta integreringen innebär att det går att visa linjestatus även för externa mobilabonnemang, och använda både svenska och utländska nummer i samma system. Den här lösningen är den bästa för verksamheter som utgår ifrån Office 365-plattformen.