Kontaktcenter

Med vårt molnbaserade kontaktcenter har ni alltid en tydlig överblick över alla pågående kontakter, och kan alltid se till att de hanteras på bästa sätt.

Snabb och personlig service är ett måste

Idag förväntar sig era kunder att deras ärenden ska gå snabbt att lösa, och att de ska kunna kommunicera med er på det sätt de själva är mest bekväma med. Ni måste kunna hantera data om deras ärenden smidigt, så att de slipper berätta vad det handlar om mer än en gång. Samtidigt växer hela tiden ert ansvar för hanteringen av kundernas känsliga uppgifter.

Med vårt molnbaserade kontaktcenter blir det betydligt enklare för er att uppfylla alla de här kraven, och samtidigt göra ett förtroendeingivande och proffsigt intryck. Dessutom är det en framtidssäker investering: systemet kan användas med valfri operatör och valfri växeltjänst.

Kontaktcentret är helt webbaserat, så det spelar ingen roll var era handläggare sitter eller hur utspridda de är. Ni kan lägga till och ta bort handläggare och funktioner eller allokera om resurserna allteftersom era behov ändras, och ni betalar aldrig för mer än ni det ni faktiskt använder!

Hur fungerar det med kontaktcenter?

Samla alla ärenden

Alla inkommande kontakter genererar ärenden till en enda konsol, oavsett om de kommer från webbformulär, e-postmeddelanden, chattar, telefonsamtal eller sociala medier. De hamnar alla i rätt kö, och omdirigeras till rätt handläggare, med rätt prioritet – och allt syns på ett ställe!

Anpassa regler för verksamheten

Reglerna för omdirigering och prioritering kan anpassas utifrån er verksamhet, och ni kan även bestämma vilka handläggare som ska ha tillgång till de olika mediekanalerna. Viktiga data för ärendena bevaras och följer med hela vägen, så att alla som hanterar det vet vad som gäller med en gång, även om kunderna följer upp via en annan kanal än den de använde för att skapa ärendet.

Utförliga rapporter

Med hjälp av de utförliga rapportfunktionerna kan ni spåra både kundernas och handläggarnas beteende. Eftersom ni då får en bättre förståelse för era kunders behov kan ni se till att ni har rätt handläggare till hands, på rätt kanaler, i rätt antal.

Följ upp mål

Den djupare insikten ni får i hur era handläggare jobbar ger er bättre förutsättningar att sätta upp gemensamma mål och se hur ert arbete mot dem bär frukt – vilket naturligtvis stärker lagkänslan!


Integrering med Soluno

Om ni även använder vår Soluno-växeltjänst kan ni få ännu större fördelar genom att integrera kontaktcentret med den. Eftersom både växeln och kontaktcentret även kan integreras med Voice Provider får ni ett system som står emot nästan vad som helst.

Skulle växeltjänsten gå ner kan ni fortfarande logga in till kontaktcentret och ansluta med vilken telefon som helst. Skulle Voice Provider gå ner så kan ni använda softphone-funktionerna i stället. Alla komponenter backar upp varandra, så att alla samtal kommer fram som de ska!