Molnbaserad Växel från Soluno

Med vår molnbaserade växel kan ni jobba på i lugn och ro, och låta oss se till att era telefoner alltid fungerar som de ska.

Lägg resurserna på kundsamtalen istället för på växeln

Att driva en egen hårdvarubaserad telefonväxel är inte alltid helt enkelt. Först måste man frigöra kapital för att köpa en massa dyr teknik. Sedan måste man hålla utrymme i budgeten för oväntade händelser och ändrade behov, se till att man alltid har rätt personal på plats för att underhålla och driva växeln, och ovanpå det måste man jobba kontinuerligt med att se till att medarbetarnas senaste favoritenheter ska gå att använda.

Och då ska vi inte ens tala om hur krångligt det kan bli om växeln behöver flyttas till nya lokaler, eller om verksamheten utökas med en ny filial som man behöver integrera i den befintliga växeln.

Låter det inte bättre att slippa allt det, och få lägga energin på det växeln ska användas till: samtal med era kunder och leverantörer? Det är precis vad ni får om ni väljer vår molnbaserade växel.

Hur fungerar det?

Vår molnbaserade växeltjänst ger problemfri och framtidssäker telefoni.

Utformning, installation och utbildning

Vi hjälper er att utforma er växel, installerar den åt er och utbildar er personal. Vi kan även anpassa systemet så att rätt användare får tillgång till rätt funktioner, och se till att ni får de säkerhetsfunktioner och tekniska konfigurationer ni behöver.

Underhåll och vidareutveckling

När växeln är uppe sköter vi allt underhåll och all vidareutveckling – vi ser till att anslutningarna funkar, att kapaciteten ni behöver finns där, att hårdvaran och mjukvaran är aktuella samt att det finns redundans i systemet så att ni kan vara uppe igen på nolltid om något oförutsett skulle ske. Ni betalar en fast månadskostnad per användare, utan bindningstider.

Fast månadskostnad
Ingen bindningstid
Operatörsoberoende
Flexibla tillval

Ta med er nuvarande operatör

Växeln är helt operatörsoberoende, och ni kan använda flera operatörer parallellt om det passar era syften.

Ringer ni inom växeln får ni dessutom alltid kostnadsfria samtal, även om de går mellan olika operatörer.

Eftersom växeln är webbaserad är det inga problem om ni vill utöka den, flytta till nya lokaler eller använda samma system över flera anläggningar.

Låt medarbetarna välja

Medarbetarna kan själva välja om deras samtal ska gå till en mobil, en fast telefon eller en softphone.

Ni får alla funktioner ni väntar er av en fullfjädrad växel, som nummervisning, välkomstmeddelanden, svarsgrupper, tonvalsmenyer, kösystem och schemalagda öppettider, med bra prestanda i hela systemet.

Lägg till, anpassa och utöka

Det finns mängder av tilläggstjänster och kopplingar tillgängliga, t.ex. telefonkonferenser, samtalsinspelning, svarstjänst och CRM-integrering.

Vill ni få ut mesta möjliga av växeln kan den integreras med vårt molnbaserade kontaktcenter. Och ovanpå allt det kan ni använda golvytan som en hårdvarubaserad växel hade tagit upp till något betydligt roligare!