Svarstjänst - Ta vara på fler affärstillfällen

Varje kundsamtal som inte når fram till en telefonist är en affär ni riskerar att gå miste om. Med vår svarstjänst kan ni lita på att alla viktiga meddelanden kommer fram även när ni behöver fokusera på annat än att svara i telefon.

En professionell svarstjänst är lika med ökad lönsamhet

Ingen tycker om att prata med en maskin. När man lyfter på luren förväntar man sig aldrig att man ska komma fram till en röstbrevlåda, eller trycka sig vilse i någon förvirrande tonvalsmeny. Förhoppningen är alltid att man ska få höra en livs levande människoröst, som kan ge personlig service och all den uppmärksamhet man känner att ens ärende förtjänar.

Det här handlar dock om mycket mer än att ge kunderna det de vill ha. Det handlar om att behålla befintliga kunder, och lyckas fånga upp potentiella kunder som hör av sig. Allt fler telefonsamtal går direkt till röstbrevlådor, och allt färre av dem som hamnar bemödar sig med att lämna meddelanden. De som ändå lämnar meddelanden utelämnar ofta viktig information, och det blir ofta omöjligt att följa upp på bästa sätt.

Det är helt enkelt mycket lättare att få till affärer med folk som får svar när de ringer upp er, och det är där vår svarstjänst verkligen kan göra skillnad för er lönsamhet.


Hur fungerar svarstjänsten?

Vi kan hjälpa er att analysera behoven i er verksamhet och föreslå rätt konfiguration för er.

Tar emot samtal

När ni har annat att göra tar våra telefonister snabbt emot era samtal, med ert företagsnamn och önskad hälsningsfras. De agerar i enlighet med den tjänst ni valt, och tar emot meddelanden, kopplar samtalen vidare direkt eller aviserar samtalen till er.

Kommunicera status

Ni kommunicerar er status till våra telefonister enkelt via en app som finns tillgänglig för iOS och Android. Ni kan ange hur och till vem samtalen ska hänvisas via appen, e-post eller vår webbportal, antingen individuellt eller för hela företaget.

Filtrera samtal

Vi kan även filtrera samtal åt er, följa särskilda anvisningar för meddelandehantering (per användare/grupp), öppna porten åt besökare eller ta en titt på era inlagda aktiviteter i er kalender och meddela den statusen till den som söker er (naturligtvis har ni full kontroll över vad vi ska se och inte se).

Koppla valfria nummer

Ni kan koppla valfria nummer till svarstjänsten, inklusive direktnummer och mobilnummer. Vi kan dessutom leverera statistik om era samtal och meddelanden, så att ni lättare kan utvärdera era kontakter.

Bemannad webbchatt på er hemsida

Många tycker att det sparar tid om de kan höra sig för via en webbchatt innan de tar kontakt via telefon eller mailar. Med vår bemannade webbchattjänst finns vår personal alltid där för att hantera ärenden som kommer in via er hemsida.

Ni lägger enkelt till chatten med hjälp av en snutt HTML-kod som vi förser er med, och vi anpassar designen så att den smälter in snyggt med resten av sidan. Chatten bemannas sedan vardagar 07-18 av vår personal, som kan svara direkt på enklare frågor och vidarekoppla mer avancerade ärenden till rätt person hos er.

Kontakta en av våra säljare idag, så hjälper vi er att hitta rätt lösning!